Primarij Darija Strah, dr. med. odgovarja na najpogostejša vprašanja in pomisleke glede uporabe vaginalnega obročka kot kontracepcijske metode.

“Ne bom znala vstaviti in mi bo zato izpadel”
Najpogosteje se uporabnice sprašujejo, ali si bodo znale pravilno vstaviti obroček v nožnico, da ta ne bo izpadel. Strah je povsem odveč. Zaradi anatomije nožnice obroček v telesu leži pod kotom 130 stopinj, v poševen prostor v obliki črke H, zato so izpadi zelo redki. Obroček je celo zelo primeren za uporabnice, ki veliko potujejo ali se ukvarjajo s športom. Sama vstavitev je povsem enostavna, saj je obroček mehak in ga brez težav prepognemo. Vstavi se globoko v nožnico in na mestu ostane v obliki okroglega obročka.

“Obroček moti spolni odnos in zato za naju ni primeren”
Doslej so bile opravljene že številne raziskave o zadovoljstvu uporabnic. Študija sprejemljivosti obročka pri ženskah kaže, da večina potrjuje enostavno vstavljanje in odstranitev, zelo malo pa jih obroček sploh občuti med samim spolnim odnosom. Ravno tako zelo malo spolnih partnerjev zavrača tako vrsto kontracepcije pri ženski. Da večina žensk ne more čutiti obročka med odnosom, si lahko pojasnimo: spodnja tretjina in vhod v nožnico sta bogato oživčena, zgornji dve tretjini nožnice pa zelo malo.

“Obroček mora biti tudi med odnosom ves čas v nožnici”
Tudi če bi obroček katerega od partnerjev morda motil, se ga lahko pred samim odnosom za tri ure varno odstrani in nato ponovno vstavi nazaj. Povsem brez strahu, da bi prišlo do zanositve, saj kontracepcija tudi v tem času še vedno deluje z enako zanesljivostjo.
Primarij Darija Strah, dr. med. je vodja diagnostičnega centra Strah – prijazne ginekološke ambulante (www.strah.si). Specializacijo iz ginekologije in porodništva je opravljala na Ginekološki kliniki v Ljubljani in na Kings College Hospital School v Londonu. Za seboj ima dolgoletno prakso s področja ginekologije in porodničarstva, s sodelovanjem pri številnih raziskavah in pisanjem strokovnih člankov, pa si je pridobila ugled tudi v mednarodni strokovni javnosti.

Advertisements